Hatha Jóga oktató

Norbi

Hatha jóga

“ A kertet nem azért szükséges gondozni, mert gazos, hanem, hogy ne legyen gazos.... “ - mondta Kassai Lajos /A lovasíjász/

Gyakorlatilag minden mai jógafajta a tradícionális Hatha jóga ősi alapjaira épül. Segít felébreszteni a test önregeneráló képességét, terápiás jellegű hatásait már a tudomány is bebizonyította. A “ha” és “tha” szavakból áll. a “ha” szó Napot, a “tha” pedig Holdat jelent szanszkrit nyelven. A hatha jóga kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (aktív és passzív, soláris és lunáris, prána és apána) energiákat, a szervezetben. A jobb-bal agyfélteke működését összehangolását is segíti, ehhez légzőgyakorlatokat is használja eszköztárából. A testtudatunk növelése által növekszik a tudatosságunk is, jobban megismerjük saját testünk és elménk duális működésére is jobban ráláthatunk így könnyebben megtanulhatjuk azt kontrollálni. Aki rendszeresen jógát gyakorol előbb-utóbb óhatatlanul kihat az életére is, mivel az összes létező testi folyamatot beolyásolja legyen az hormonális, emésztés vagy nyirokrendszer. Kiegyensúlyozottabbá, nyugodtabbá, döntéseinkben tudatosabbá válunk. A tradícionális Hatha jógát kortól, nemtől, edzettségi és egészségi állapottól függetlenül akár terápiás jelleggel is, bárkinek ajánljuk!

Gerinc jóga

Egy olyan preventív jellegű, biztonságos és hatékony mozgásterápia ami a hatha jóga elemeire épül. Segít visszaállítani a fizikai test egészségét, elsősorban a testtartás javításával.

Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, precíz, anatómiailag átgondolt gyakorlatokkal, biztonságosan mégis eredményesen.

Számos jótékony hatása mellett oldja a stresszt, javítja az emésztést, növeli a fizikai és pszichikai teherbírást, vitalizál, és javítja a közérzetet.

Gerinc jóga oktató

Bea

Power jóga

A power yoga igazából a jóga és a fegyencedzés ötvözése, azoknak, akik szeretik az intenzivebb testmozgást, kihívásokkal, viszont kontrolláltabban, preventíven és tudatosabban szeretnék azt végezni miközben érzik a folyamatos fejlődést.
Azt vallom testmozgás van, keretek nélkül, személy szerint a kedvenc mozgásformám, a légzéssel összehangolva, követni az áramlást és a folyamatos kihívás motivációt ad. A jógából ismert „bandha” (mélyizmok) gyakorlatokkal megfelelő védelmet biztosítunk a sérülések elkerülése érdekében. Ezen az óratípuson megtanulhatod biztonságosan a fejenállást, varjú pózt, vagy akár a hidat kitartani, viszont nem a minél látványosabb póz a lényeg, hanem a külső-belső egyensúly megtalálása és megőrzése.

“A test a templomod. Tartsd tisztán, hogy a lélek méltóképpen lakhasson benne.”

B.K.S. Iyengar

Yin jóga

Egy olyan öngyógyító jógarendszer amely a yin energia áramlását erősíti, ami egy lágy, passzív, befogadó minőség. Az elcsendesedés, befelé figyelés és a jelenben levés jógája.

Többnyire ülő és fekvő ászanákban, a lehető legkényelmesebben elhelyezkedve elérjük a teljes ellazultság állapotát. Átadjuk a testsúlyunkat a gravitációnak, így az izmokból, ízületekből is kioldódnak a fizikai blokkok. A Yin jóga érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat.

A teljes és maradéktalan ellazulást szolgálja, ami által egy mély belső nyugalom jelenik meg a tudatunkban, amiben átélhetjük a testi-lelki feloldódást, egyensúlyba hoz, kiegyenlíti a férfi-női minőséget benned, összekapcsol a középpontoddal és szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze is lehet.

Yin jóga oktató

Bea